Peugeot 508 czyli podbój klasy Premium

Peugeot 508 czyli podbój klasy Premium
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Wiele marek próbowało zaistnieć w klasie Premium samochodów, lecz bardzo często takie próby kończą się porażką.

Ford próbował modelem Scorpio. Nie udało się. Zrezygnowano z pomysłu produkcji limuzyny i postanowiono zrobić z Forda Mondeo nieco bardziej luksusowy samochód.

Podobny pomysł miał Opel. Nie udało się z Omegą i Signum, więc postanowił nieco przerobić Vectre i stworzył model Insignia.

W śladyForda i Opla idzie Peugeot z modelem 508. Auto zadebiutuje w Paryżu.

Peugeot wprowadził spore zmiany w stylistyce samochodu, w porównaniu do innych jego modeli. Przednie światła zachodzące na bok samochodu, zostały zastąpione reflektorami w bardziej klasycznym kształcie. Światła wyposażono w diody LED, pełniące rolę świateł do jazdy dziennej, a także w adaptacyjne światła biksenonowe.

Zmieniono także logo firmy – lew ma teraz nowy, odświeżony wygląd, został przeniesiony z grilla na maskę auta.

Z tyłu sedana wprowadzono światła będące czerwonymi, pionowymi liniami, wyglądającymi jak ślad po kocich pazurach. Wersja kombi ma klasyczne światła z tyłu. Auto wejdzie do sprzedaży w lutym 2011 roku.

Auto jest długie, mierzy 4,8 m długości), co ciekawe auto jest lżejsze od Peugeota 407 o 35 kg wersja sendan, a kombi o 45 kg. Zwiększenie długości auta najbardziej widać w jego wnętrzu, które zresztą zostało urządzone nowocześnie i ze smakiem. W środku jest naprawdę przestronnie. Na bagaże też będzie sporo miejsca, zmieścimy ich 515 litrów w sedanie i 560 litrów w kombi.

Na desce rozdzielczej mamy duży ekran nawigacji, zaś większość przycisków została umieszczona na tunelu środkowym.

Materiały we wnętrzu są dobrej jakości , są miękkie i miłe w dotyku. wnętrze zaprojektował polski stylista Adam Bażydło.

Auto jest bardzo bogato wyposażone. Ma takie opcje jak bezkluczykowe zapalanie silnika, elektromechaniczny hamulec postojowy,szklany dach w wersji kombi z elektryczną żaluzją,4-strefową klimatyzację,kolorowy Head-Up Display(wyświetlacz pokazujący informację na szybie) , masażu dla fotel kierowcy,komplet poduszek ,ESP, ale także system SOS, wzywa służby ratunkowych w razie wypadku.

Jeśli chodzi o jednostki napędowe to mamy do wyboru kilka diesli – 1,6 112 KM (również w wersji eko), 2,0 140 KM i 163 KM oraz 2,2 204 KM, ale zwolennicy jednostek benzynowych będą zawiedzeni. Z benzynowych jednostek jest tylko jeden silnik: 1,6 l o mocy 120 KM oraz 156 KM (z turbodoładowaniem).

Będzie w przyszłości też wersja GT. W tej wersji auto otrzyma zmodyfikowane zawieszenie (z przodu kolumny McPhersona zastąpiono podwójnymi wahaczami), a napędzane będzie topowym dieslem sprzężonym z 6-biegową skrzynią “automatyczną.

Auto robi bardzo dobre wrazenie, wyglada ładnie i jest bardzo przestronne. Wszystko wskazuje na to, że jakość też będzie na przyzwoitym poziomie. Debiut planowany jest na luty 2011 roku. Co ciekawe, ceny mają pozostać na poziomie Peugeota407. Być może powstanie wersja coupe.

Inne artykuły o transporcie i motoryzacji:

About author

Related Articles