Opel wstrzymuje produkcję w Gliwicach

Opel wstrzymuje produkcję w Gliwicach
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Gliwicka fabryka Opla przez trzy piątki września nie będzie prowadziła produkcji, co jest skutkiem mniejszego zapotrzebowania na samochody – dowiedział się PAP. Te dni zakład chce wykorzystać na przygotowania do produkcji Astry IV w wersji GTC.Jak powiedział rzecznik GM Poland Przemysław Byszewski, auta nie będą produkowane w gliwickiej fabryce 2, 9 i 16 września.”W związku z załamaniem się europejskiego rynku postanowiliśmy zweryfikować plany i trzy dni pozostaną nieprodukcyjne. Zostaną wykorzystane przez fabrykę na przygotowywanie się do uruchomienia produkcji Astry trzydrzwiowej – GTC” – powiedział rzecznik.”To jest wymóg rynku, na którym wszyscy działamy. Jeżeli nie ma zapotrzebowania na nasze produkty, trudno abyśmy produkowali je i trzymali w magazynie” – dodał Byszewski. Zaznaczył, że pracownicy nie odczują przerwy w produkcji w swoich kieszeniach – będą to w pełni płatne dni.”Musimy pamiętać, że mieliśmy o wiele dramatyczniejsze wydarzenia, jak tylko trzy dni nieprodukcyjne. To jest normalna sytuacja, która zdarza się w każdym przedsiębiorstwie” – zaznaczył rzecznik GM Poland.Gliwicka fabryka planowała wyprodukować w tym roku ponad 170 tys. aut i, jak powiedział Byszewski, te plany nadal są aktualne. W poprzednim roku z linii zakładu zjechało 159 tys. samochodów.Produkcja Astry IV GTC ma ruszyć w połowie października. W kwietniu przyszłego roku ma ruszyć produkcja Astry w wersji sedan. Przedstawiciele koncernu są przekonani, że przyszłość zatrudniającego ponad 3 tys. pracowników zakładu jest bezpieczna, jednak nie można wykluczyć, że dni bez produkcji będzie w najbliższym czasie więcej.”Sytuacja jest dynamiczna. W październiku, gdy będziemy mieli nowe dane na temat zamówień, będzie znany nowy plan produkcji” – zaznaczył Byszewski.Według wcześniejszych planów, w tym roku z gliwickiej fabryki wyjedzie ok. 16 tys. egzemplarzy trzydrzwiowej Astry IV. W wersji pięciodrzwiowej Astry IV będzie ok. 130-135 tys. sztuk, a wciąż produkowanej na niektóre rynki Astry III – ok. 20 tys. egzemplarzy.W 2012 r., gdy w Gliwicach ruszy produkcja Astry IV w wersji sedan (głównie na rynki Europy Środkowej), prawdopodobnie zakończy się produkcja Astry III, która trafia przede wszystkim na Wschód i do Turcji.Zdolności produkcyjne gliwickiej fabryki to ok. 207 tys. aut rocznie. W kryzysowym dla rynku motoryzacyjnego 2009 roku, z linii produkcyjnych zakładu zjechało niespełna 96,7 tys. samochodów. W ubiegłym roku, dzięki Astrze IV, nastąpiło odbicie i znaczący wzrost produkcji, o ok. 65 proc.

Inne artykuły o transporcie i motoryzacji:

About author

Related Articles